Važnost komunikacije i odnosa s javnošću u sektoru turizma

183

U okviru predmeta Odnosi s javnošću u turizmu studenti  četvrte godine Odsjeka za komunikologiju ugostili su bivše studentice Fakulteta humanističkih nauka koje imaju dugogodišnje iskustvo rada u sektoru turizma.

Jasmina Nikšić je turistički vodič pri agenciji Fortuna Mostar, te je sa studentima razgovarala na temu komunikacije turista i turističkog vodiča. Studente je zanimalo kako turisti najčešće saznaju za Mostar i Bosnu i Hercegovinu, koje su to kulturološke specifičnosti u ponašanju turista iz nekih zemalja, šta je to što turiste zanima kada stignu u ovaj grad, na koji način im se priča priča o BiH i Mostaru konkretno, koliko naša dijaspora doprinosi širenju pozitivne priče o zemlji i sl.

Jasmina je poručila da je turistički vodič važan u kontekstu i promocije i komunikacije jer je jedna vrsta ambasadora Bosne i Hercegovine.

Bea Balta je mlada poduzetnica u sektoru turizma, s iskustvom rada u turističkoj agencij. Sa studentima je podijelila iskustvo ulaska u poduzetničke vode, načinima promocije privatnog biznisa, komunikaciji sa turistima. Razgovarali su o različitim načinima korištenja društvenih mreža u promociji usluga, te značaju pričanja priče u turizmu.

Bea je poručila da je važno znati kome je namijenjena usluga ili proizvod u turizmu, odnosno ko su turisti koji koriste određeni proizvod ili uslugu, koje su njihove specifičnosti. Istakla je higijenske uslove i komunikaciju s gostom kao ključne elemente koji osiguravaju visoko rangiranje smještajnog objekta.

Studenti su također u okviru istog predmeta posjetili Muzej Hercegovine u Mostaru, Interpretacijski centar. U šetnji kroz Muzej, Ibrica Dizdar ih je upoznao sa ulogom Muzeja u kulturnom turizmu i valoriziranju bogate stare gradske jezgre Mostara, te zaštiti kulturne baštine.

S Ibricom su studenti razgovarali o načinima saradnje Muzeja i sektora turizma, kome je usmjerena promocija kulturne baštine pohranjene u MUM-u, te koliko grad Mostar ima i treba animacije u turizmu. Izloženi predmeti komuniciraju kroz vrijeme i prostor.

Zahvaljujemo Jasmini Nikšić, Bei Balta i Ibrici Dizdaru, kao i menadžmentu Muzeja Hercegovine, na posvećenosti ovim temama i prilici da studenti iz praktičnog ugla sagledaju kako se odvijaju, razvijaju i održavaju odnosi s turistima iz različitih perspektiva.